Ruilen en retourneren
Wat jammer dat de bestelling niet aan je verwachtingen voldeed!
Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om een ruiling of retour aan ons door te geven. Dit kun je heel eenvoudig doen in het Ruil- en retourportaal.
Na acceptatie van je retour (lees onderstaand welke producten uitgezonderd zijn) ontvang je van ons een retourlabel, waar ook meteen alle benodigde informatie op vermeld staat. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket bij een pakketpunt in te leveren en te zorgen dat het pakket ons bereikt. Vervolgens hebben wij 14 dagen de tijd om je retour of ruiling te verwerken.
Kosten ruilen en retourneren:
- Ruilen: gratis
- Retourneren en bedrag terug in shoptegoed: gratis
- Retourneren en bedrag terug op je rekening: we rekenen de pakketkosten en houden deze in.
Let op: voor zendingen buiten Nederland kunnen wij helaas geen zegels aanmaken. Deze retouren zijn op eigen kosten.
Bij een ruiling of wanneer je kiest voor store credit nemen wij de kosten voor een retour voor onze rekening. Bij een retournering waarbij je je geld teruggestort wilt krijgen worden de daadwerkelijke pakketkosten (let op: dit zijn de geldende tarieven bij de grote vervoerders als PostNL en DHL) verrekend wanneer we het geld terugstorten.
Deze kosten bedragen:
- volume < 24 liter €6,00 voor Nederland en € 8,00 voor België
- volume > 24 liter: € 12,00 voor zowel Nederland als België
(formule volume: lengte (cm) x breedte (cm) x hoogte (cm) / 1000)
Verwerkingstijd
Wanneer het product door ons ontvangen is, wordt gecontroleerd of het ongebruikt en onbeschadigd is en of het in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Zodra dit akkoord is zullen wij de retour verwerken. Bij een storting in je winkeltegoed kost dit maximaal 5 werkdagen en ontvang je het winkeltegoed daarna direct, bij een terugbetaling naar de gebruikte betaalmethode kost dit ook maximaal 5 werkdagen, maar kan de betaalprovider soms nog een aantal dagen nodig hebben. Dit ontvang je dus uiterlijk binnen 14 dagen. In drukkere periodes kan de verwerking van je retour of ruiling iets langer duren.
Als er gekozen is voor een ruiling, wordt de ruiling opgestuurd zodra wij de retour ontvangen en verwerkt hebben.
Uitzonderingen
De volgende artikelen zijn uitgezonderd van retouren:
- artikelen die gepersonaliseerd zijn;
- artikelen die als 'outlet' zijn verkocht;
- artikelen die gebruikt zijn of niet meer in de originele en/of onbeschadigde verpakking zitten
Let op:
Wanneer je eerder gebruikgemaakt hebt van gratis verzending en door retournering onder het bedrag voor gratis verzending komt zullen we de verzendkosten van €5,95 alsnog in rekening brengen. Dit klinkt onaardig, maar voor bestellingen onder de 60 euro is het voor ons qua marge niet te doen om de verzendkosten voor onze rekening te nemen. Dit geldt tevens voor kortingen die berekend zijn op basis van het aantal aangeschafte artikelen. Indien er items retour gestuurd worden zal de korting ook verrekend worden met het retourbedrag.
Retour voorwaarden:
- Het risico van verzenden is bij een retourzending voor de verzender, bewaar daarom altijd het verzendbewijs.
-
Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking met alle labels van het product aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd, de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, of de labels/kaartjes missen dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Gebruik altijd een omverpakking en plak nooit verzendstickers op het product zelf (dus ook niet op de schoenendoos bijvoorbeeld, doe er een verpakking omheen).
-
Wij accepteren geen ongefrankeerde zendingen
- Producten blijven eigendom van Babyslofje-online.nl tot aan de betalingsverplichting is voldaan. Mocht de inhoud van het retourpakket niet overeenkomen met de aangemelde retourmelding, dan zijn we genoodzaakt de kosten hiervan in rekening te brengen.
- Voor garantie & klachten verwijzen we je door naar Garantie & Klachten.
- De hierboven genoemde voorwaarden beperken op geen enkele wijze het herroepingsrecht.
- Let bij je ontvangen zegel altijd op of het een brievenbuszending (PostNL) of een pakketzending (DHL).is. Indien je van ons een zegel voor een brievenbus zending ontvangt dien je het artikel ook als zodanig op te sturen. Als je het toch als pakket verstuurt krijgen wij een naheffing van de post die we dan ook aan je door zullen rekenen.
Retour in verband met verkeerde en/of beschadigde producten
Heb je een verkeerd artikel ontvangen of een beschadigd artikel? Dat hoort natuurlijk niet, we helpen je graag om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Stuur ons een mailtje met je ordernummer en een foto van het geleverde artikel. We sturen je zo snel mogelijk het juiste artikel en uiteraard krijg je van ons een retoursticker om de zending kosteloos te retourneren.