Ruilen en retourneren

Bestellingen kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. De termijn van 14 dagen begint op de dag dat je de bestelling ontvangt. Retouren is gratis (voor zendingen binnen Nederland). Stuur een mailtje naar ons met vermelding van je ordernummer en de items die je retour wilt sturen. Je ontvangt van ons dan een retourlabel in de mail.

Let op: heb je via BOL.com besteld? Dan kun je je retour via BOL.com aanmelden en ontvang je via die weg een retourlabel. Je kunt je retour dan niet via onderstaande knop aanmelden.

Retour voorwaarden:

  • Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen (je dient de retourmelding te doen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling, hierna heb je nog 14 dagen de tijd om de zending aan ons retour te sturen, wij zullen het orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending weer terugboeken op dezelfde rekening als waarmee je hebt betaald. Heb je op rekening betaald dan zal betaalverplichting komen te vervallen)
  • Het risico van verzenden is bij een retourzending voor de verzender, bewaar daarom altijd het verzendbewijs
  • Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en op verzoek en na betaling van de verzendkosten teruggestuurd. Dit geldt tevens voor producten waarbij het retourlabel op het artikel zelf is geplakt (denk hierbij aan schoenendozen, doe er altijd een extra verpakking omheen en plak daar het retourlabel op)
  • Wij accepteren geen ongefrankeerde zendingen
  • Per bestelling kan er slechts één keer gebruik gemaakt worden van een gratis retourzegel.
  • Voor zendingen buiten Nederland kunnen wij helaas geen gratis verzendlabels aanmaken. Retouren buiten Nederland zijn daarom voor eigen rekening.
  • Bij een gratis retourzending ontvang je van ons een retourzegel. Let er goed op dat wanneer je een zegel ontvangt voor een brievenbuszending dat de zending ook aan de voorwaarden voldoet (maximale afmetingen: 38 cm lang, 26,5 cm breed en 3,2 cm hoog). Gebruik je een zegel voor brievenbuszending maar stuur je het als pakketje op dan krijgen wij een naheffing hiervoor van € 6,00. Deze brengen wij in mindering op het retourbedrag.
  • Producten blijven eigendom van Babyslofje-online.nl tot aan de betalingsverplichting is voldaan. Mocht de inhoud van het retourpakket niet overeenkomen met de aangemelde retourmelding, dan zijn we genoodzaakt de kosten hiervan in rekening te brengen.
  • Voor garantie & klachten verwijzen we je door naar Garantie & Klachten.
  • De hierboven genoemde voorwaarden beperken op geen enkele wijze het herroepingsrecht.


Retour in verband met verkeerde en/of beschadigde producten

Heb je een verkeerd artikel ontvangen of een beschadigd artikel? Dat hoort natuurlijk niet, we helpen je graag om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Stuur ons een mailtje met je ordernummer en een foto van het geleverde artikel. We sturen je zo snel mogelijk het juiste artikel en uiteraard krijg je van ons een retoursticker om de zending kosteloos te retourneren. 

Terugbetaling

Het verwerken van een retourzending duurt maximaal 14 dagen maar in de regel gaat dit veel sneller. Na ontvangst van je retourzending wordt het bedrag direct door ons teruggestort op je (bank)rekening of creditcard welke gebruikt is tijdens het plaatsen van je bestelling. Houd er rekening mee dat wanneer je hebt betaald met een creditcard de bijschrijving wellicht pas zichtbaar is op je eerstvolgende overzicht.

Let op:

  • Komt na retournering van een aantal producten van je bestelling het bestelbedrag onder het bedrag voor gratis verzending zullen we de verzendkosten in mindering brengen op het retourbedrag. 
  • Wanneer je een product wilt ruilen zijn de retourkosten voor eigen rekening. Hier staat tegenover dat je voor het toesturen van het nieuwe item geen extra verzendkosten betaalt.